✅ ترمیم ال سی دی شکسته

تعمیر ال سی دی در رشت

اگر ال سی دی دستگاه شما شکسته ولی تصویر و تاچ دستگاه شما مشکلی ندارد و درست کار میکند،میتوانید در مرکز تعمیرات موبایل بیسیم در رشت ال سی دی دستگاه خودتون رو ترمیم کنید.

🟡 همین حالا،هرگونه سوال در مورد هزینه،مدت زمان انجام کار و یا مشاوره را توسط باکس پشتیبانیتعمیر ال سی دی در رشت( پایین صفحه،سمت راست) به صورت زنده،با کارشناسان بیسیم در میان بگذارید.

با یک کلیک با ما در ارتباط باشید:

تعمیرات موبایل در رشت

تعمیرات موبایل در رشت

تعمیرات موبایل در رشت


ساختار تاچ و ال سی دی

تاچ و ال سی دی گوشی های موبایل شامل قطعات مختلفی می‌شود. یعنی اگر ال سی دی گوشی شما بنا به هر دلیل از کار بیفتد، شاید در بیان عامیانه تاچ و ال سی دی گوشی تعویض شود.

اما از نظر فنی تاچ و ال سی دی تنها قطعاتی نیستند که در این حالت مورد تعویض قرار خواهند گرفت.

برای درک بهتر این مسئله باید با قطعات تاچ ال سی دی گوشی های موبایل آشنا شوید.

به طور کلی تاچ و ال سی دی گوشی ها شامل 3 قطعه اصلی می‌شود:

 

 

  • گلس روی ال سی دی: گلس روی ال سی دی از جنس شیشه است و در واقع لایه‌ای شیشه‌ای خواهد بود که وظیفه آن در محافظت از ال سی دی و جلوگیری از برخورد مستقیم کاربر با تاچ گوشی خلاصه می‌شود.

این شیشه در واقع همان گلس محافظ روی ال سی دی است. دقت داشته باشید که گلس روی ال سی دی با لایه پلاستیکی که کاربران برای جلوگیری از وارد شدن خط و خش بر روی ال سی دی گوشی های خود نصب می‌کنند تفاوت دارد.

 

  • تاچ یا دیجیتایزر: زیر گلس محافظ ال سی دی، تاچ گوشی نصب است. تاچ لایه‌ای حساس به فشار است که می‌تواند دقیقا محل هایی که کاربر با انگشت خود لمس می‌کند را تشخیص دهد.

 

 

  • ال سی دی: زیر تاچ یا دیجیتایزر گوشی ال سی دی قرار دارد که یک شیشه با الگوهای خاص است که محتوای نمایشگر توسط آن به تصویر کشیده می‌شوند.

 

  • زمانی که صفحه نمایش گوشی سیاه شده و روشن نمی‌شود، مطمئن باشید که LCD دستگاه آسیب دیده است. ال سی دی هم شامل یک سیم ارتباطی اختصاصی دارد که مستقیما بر روی مادربرد گوشی نصب می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که باعث جلوگیری از آسیب ال‌سی‌دی می‌شود، استفاده از کاور یا کیف محافظ برای گوشی است. همان‌طور که می‌دانیم ال‌سی‌دی قطعه‌ای به‌شدت حساس و آسیب پذیر است.

قاب، گارد و کیف محافظ باعث می‌شود اگر گوشی ضربه ببیند تا حدودی از انرژی ضربه وارد شده کاسته و از ایجاد ترک و شکستگی جلوگیری می‌کند.

 

  • تعمیر ال سی دی در رشت