دانستنی های موبایل

سلام،خوش اومدید.

یه سری نکات هست که دونستنش،باعث میشه گوشیتون سالمتر بمونه و دیرتر به سمت فرسودگی بره.پس به اتفاق بریم و با حوصله بخونیمشون:

 

دانستنی های سخت افزار موبایل:

 

  • هرگز از دستگاه  حین شارژ استفاده نکنید.این کار باعث خرابی سوکت شارژ و کابل شارژ شما میشود.همچنین باعث فرسودگی باطری و در معرض خطر قرار گرفتن مسیر شارژ روی برد دستگاه میشود.

 

  • اگر دستگاهمان آب خورد چه کار کنیم؟

قرار دادن گوشی در برنج یا از این دسته را راه کار های بی منطق و بی پایه اساس را به کل از ذهن خود حذف کنید.هرگز،هرگز،هرگز!

گام اول:خاموش کردن گوشی

گام دوم:اگر امکان خارج کردن باطری هست،خارج کردن باطری / اگر نیست، مراجعه به مراکز تعمیرات موبایل در کوتاه ترین زمان

گام سوم:اگر شرایط مراجعه به مراکز تعمیراتی در همان لحظه را ندارید،پس از خاموش کردن و خارج کردن باطری،اقدام به خشک کردن هر دو طرف گوشی با دمای متعادل و ملایم (شوفاژ،سشوار با فاصله،نور خورشید).توجه داشته باشید که مشکل شما در این مرحله حل نشده است.شما فقط تا حدی که از دستتان بر می آمد،سعی کردید گوشی را از مرگ نجات دهید.پس در اولین فرصت به مراکز تعمیرات مراجعه کنید.

  • هیچ برچسب گلسی به معنای واقعی ضدضربه نیست و به هیچ عنوان از شکستن صفحه نمایش جلو گیری نمیکند.البته در برابر ضربه مقاوم خواهد شد ولی از شکستن جلوگیری نمیکند.

 

  • کلگی و کابل شارژ شما،تاثیر مستقیم در کیفیت و سرعت شارژ گوشی شما دارد.از کابل و کلگی با کیفیت استفاده کنید.

 

  • هرگز با دست خیس یا حتی مرطوب با گوشی کار نکنید.رطوبت و خیسی میتواند آسیب جدی به دستگاه شما بزند.حتی محیط های مرطوب(حمام)هم میتواند بر عملکرد دستگاه تاثیر بگذارد.

 

  • هرگز این تصور را نداشته باشید که گوشی برای ضربه دیدن حتما باید از فاصله زیادی پرتاب شود!اصلا اینطور نیست!

گوشی میتواند از فاصله 2متری از دستان شما بیفتد ولی هیچ اتفاقی برای گوشی نیفتد،همین طور میتواند از فاصله 50 سانتی بیفتد و کلا گوشی نابود شود!بله نابود شود!در نتیجه به میزان فاصله مربوط نمیشود،بلکه به شکل ضربه،طراحی دستگاه ها و اینکه از لوازم محافظتی(گارد،کیف،گلس،…) تا چه میزان برای دستگاه خود استفاده کردید مربوط میشود.

 

  • هیچ دستگاهی موبایلی ضدآب نیست،بلکه مقاوم در برابر آب هستند.بعضی از مدل ها تحت عنوان گوشی ضدآب به بازار عرضه میشوند.باید بدانید که فارق از برند گوشی ها،ضدآب بودن هیچ مدل از هیچ برندی به این معنی نیست که شما با آن زیر دوش آب بروید یا در استخر شنا کنید!شاید بگویید دیده اید افرادی که این کارها را کرده اند و هیچ مشکلی هم برای دستگاهشان به وجود نیامده است.جواب ما به شما این است که آنها فقط شانس آوردند،همین!

 

  • گرد و غبار هم به دستگاه شما آسیب وارد میکند.افرادی که مشاغل پر گرد و غباری دارند(کار ساختمان،نجارها،…)دستگاهشان در معرض آسیب است.مشکلاتی مثل کم شدن صدای گوشی یا میکروفون،از رایج ترین مشکلات افرادی است که در فضاهای پر گرد و غبار قرار دارند.

دانستنی نرم افزار موبایل:

  • هیچوقت حافظه داخلی دستگاه خود را پُر نگه ندارید.این بسیار خطرناک است.حداقل 3 تا 5 گیگ از حافظه داخلی گوشی باید خالی باشد.

 

  • حتما از مموری کارت برای نگه داشتن اطلاعات(عکس،فیلم،موسیقی،فایل ها…) استفاده کنید و حافظه داخلی صرفا برای نصب برنامه ها استفاده شود.(حتی اگر حافظه داخلی دستگاه شما بسیار زیاد است)

 

  • جز یکسری مدل های محدود،تمامی گوشی ها حافظه پیشفرض آنها،حافظه داخلی است.یعنی تمامی فایل هایی که از اپلیکیشن ها دانلود میشود،ابتدا در حافظه داخلی شما قرار میگیرد و به مرور زمان باعث پر شدن حافظه داخلی گوشی شما میشود.البته بعضی از نرم افزار ها این قابلیت را دارند که محل ذخیر فایل ها را به مموری کارت تغییر دهید.در غیر اینصورت به صورت ماهانه باید حافظه داخلی خود را مدیریت کنید و فایل های مورد نیاز و مهم را در مموری کارت و مابقی را حذف کنید.

 

  • از نرم افزارهای پاک کننده حافظه استفاده نکنید(مثلا کلین مستر).انتقال فایل فقط از طریق فایل منیجر انجام شود.

 

  • از آنتی ویروس ها استفاده نکنید.برای ویروسی نشدن دستگاه فقط 2نکته را رعایت کنید همه چیز درست است:1-نرم افزار های متفرقه،ناشناس و غیر رسمی نصب نکنید(مثل موبوگرام،تلگرام طلایی،یا انواع برنامه هایی که مدام برای شما تبلیغ ارسال میکنند)2-روی لینک های ناشناس کلیک نکنید.

 

  • از وی پی ان(قندشکن) های رایگان استفاده نکنید.

 

  • نرم افزاری که نیاز ندارید اصلا نصب نکنید با این ذهنیت که اگر به دردتان نخورد،پاک میکنید.نه!نصب نرم افزار حتی اگر پاک شود،(با فرض اینکه برنامه آسیب زننده باشد)آسیب خود را به دستگاه میرساند.

 

  • نرم افزار های متفرقه،ناشناس و غیر رسمی و نرم افزار هایی که تبلیغات زیاد دارند را به هیچ عنوان نصب نکنید.

 

  • روی لینک هایی که نمیشناسید کلیک نکنید.

 

  • تمامی رمز های خود را(رمز اپل آیدی،رمز جیمیل،رمز اینستاگرام،رمز فیسبوک و…)حتما به صورت منظم یادداشت و نگه داری کنید.فراموش کردن رمزها،هزینه ها و اتفاقات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

 

  • اگر آیفون دارید و اپل آیدی شما کارتی یا از سایت خریداری شده است،همین حالا آن را خارج کنید و یک اپل آیدی شخصی و به نام خودتان بسازید.به یاد داشته باشید حتما باید 3سوال و جواب های امنیتی و تاریخ تولد اپل آیدی خود را داشته باشید.(اگر دارید بررسی کنید که آیا این اطلاعات صحیح است یا خیر؟)

 

  • اگر دستگاهی دارید که خیلی زود به زود آپدیت میشود،ترجیحا با فاصله زمانی کوتاه آپدیت نکنید بهتر است.پیشنهاد مرکزخدمات موبایل بیسیم این است که هر6ماه دستگاه را آپدیت کنید کافی است.آپدیت بیش از انداره میتواند آسیب زننده باشد.

 

  • چرا دستگاه من کمی کندتر نسبت به قبل شده است؟

اول اینکه گوشی هم مانند ماشین شما که روغن آن را هرزگاهی تعویض میکنید به سرویس و نگهداری نیاز دارد.کاری که 90 درصد مردم آن را انجام نمیدهند تا زمانی که گوشی به مشکل جدی میخورد.

گوشی هم مانند کامپیوتر که هر چند وقت ویندوز آن را عوض میکنید،نیاز دارد که سیستم عامل آن عوض شود.این کار در موبایل فلش نام دارد.

  • به خاطر داشته باشید که هرگونه هک حساب بانکی،گوشی،کامپیوتر و یا اکانت وهر حساب کاربری شما (فیسبوک،اینستاگرام،جیمیل و …) با یک نشت اطلاعاتی از سمت شما انجام میشود و امکان پذیر است.اگر شما یا دوستانتان تا به حال هک شده اند،بدانید که به نحوی و در زمانی،اطلاعات ورود شما سرقت یا  توسط خودتان عمدا یا سهوا  لو رفته است.این کار به قدری حرفه ای انجام میشود که معمولا قربانیان نمیدانند کی و چطور این اتفاق افتاده است؟!راهکار های جلوگیری،یک اینکه:روی لینک های ناشناس کلیک نکنید دو اینکه:نرم افزار های متفرقه،ناشناس و غیر رسمی به هیچ عنوان نصب نکنید.سه اینکه،اطلاعات خود را در سایت های متفرقه،ناشناس و غیر رسمی وارد نکنید.این سه مورد از مهم ترین موارد است.

 

  • فلش کردن چیست و یعنی چه؟

عملیات تعویض سیستم عامل گوشی،به طوری که تمام فایل های سیستم عامل جدید،با سیستم عامل قدیمی جایگزین شود و کلیه اطلاعات شخصی موجود درحافظه داخلی گوشی پاک شود را فلش کردن میگویند.

  • فلش کردن برای دستگاه ضرر دارد؟

خیر،به هیچ وجه.عده ای تصور اشتباه دارند که فلش کردن گوشی خطرناک است یا برای گوشی ضرر دارد.اصلا اینطور نیست.

نه تنها فلش کردن گوشی ضرر ندارد،بلکه مفید هم هست.چون با فلش کردن،اگر ویروسی یا مشکل نرم افزاری یا کندی و اختلال نرم افزاری در گوشی وجود داشته باشد،برطرف میشود.فلش کردن در گوشی،دقیق مانند تعویض ویندوز در کامپیوتر است.

  • آپدیت چیست؟

افزایش ورژن سیستم عامل یا برنامه ای را در گوشی، آپدیت کردن میگویند.آپدیت کردن هم در بعضی از مدل ها میتواند باعث پاک شدن اطلاعات شود و در بعضی مدل ها هم بدون پاک شدن اطلاعات انجام شود.

با یک کلیک با ما در ارتباط باشید:

تعمیرات موبایل در رشت

تعمیرات موبایل در رشت

تعمیرات موبایل در رشت